Viktresans start


Poängen är att jag ska inspirera främst mig själv och kanske någon annan med min resa jag nu kommer påbörja. Jag är trött på att vara den mulliga, det har jag varit sedan jag var liten och nu börjar jag närma mig trettio. Jag är lat, har ofantligt sötsug och älskar mat. Jag är inte fet, men överviktig enligt mitt BMI.

Idag ligger mitt BMI på ca: 27. Normalt ska det ligga på mellan 18-25.
Jag äger ingen våg (vägde mig hos syrran) men ska skaffa det nu när jag ska ta tag i vikten.


Så idag ser det ut såhär
längd: 171cm
vikt: 80kg
BMI: 27

Min "drömvikt" skulle vara runt 63-65kg. Det vill säga att jag ska gå ner 15-17kg.
Dock vet jag att mina mål innan alltid varit lite för hårda och det är kanske bra att sätta upp en massa delmål så jag inte blir så besviken på mig själv...

Det finns mängder av saker jag vet jag måste ändra på i min vardag.
Bland dem sakerna kommer balnd annat:
1. regelbundna måltider och att äta fler gånger om dagen(frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, fika, middag)
2. dra ner på fetthalten i min mat (jag använder MYCKET grädde, majonäs och creme fraische)
3. träning - styrketräning och konditionsträning samt bli bättre på vardagsmotionen
4. SLUTA med allt gottande (godis, glass, chips, läsk)

Suck... Måste det vara tråkigt att vara nyttig?
Jag ska se om jag själv kanske kommer kunna svara på den frågan...


Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0