Smygstart


Igår var jag ute och storhandlade och skippade vitt bröd, tog wasa knäckebröd sport istället. Det kändes bättre än att lägga ner en påse formbröd i vagnen. Jag köpte inget "gotte" även om jag var så sugen på att stoppa ner glass i vagnen.. Jag kände mig enormt stolt när jag kom ut!

Idag smygstartade jag med lite annorlunda frukost, för min del i alla fall. Tre skivor knäckebröd med kokt ägg på en, en ostskiva och ett par skivor gurka på den andre och en skiva ost, två skivor rökt kalkon och 3 cocktailtomater på den tredje. Inget te med massa socker utan ett vanligt glas vatten! Enligt matdagboken.se ska min frukost ha innehållit 286kcal. Är det bra eller dåligt? Normalt ska man visst äta ca 2000kcal om dagen, men eftersom jag vill gå ner i vikt så har jag satt målet att äta runt 1200kcal om dagen. Ska bli tufft och se om man kan hålla sig mätt hela dagen bara. Annars kanske man får gå upp lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0